raya haji dan persiapan wedding...pt 1

, , No Comments
salam aidiladha utk seme....


semoga setiap pengorbanan kita akan dirahmati oleh ALLAH swt...
sambutan ari raya qurban kali ni... mcm biasa2 aje...sbb hanya saya dan adik aje balik kpg...yg laen x balik...pagi tu hujan...suasana agak muram sedikit... selepas solat raya..... saya dan adik g ke kubur arwah mama.... sedekah yasin utk arwah mama.... ...kali ni sy x menangis...cuba kuatkan semangat.... walaupun semasa membaca yasin.... terkenang kenangan bersama arwah mama.... smga mama ditempatkan di syurga ALLAH...

pas dari kubur.... balik umah opah.... dah ada pengubat hati kat depan pintu.... darina dan redza,.....tersenyum2.... tnya makcik dan maksu p mana?

pas makan ketupat, nasi impit, rendang, kuah kacang dan masak hitam kak long.... (sorry kak long x dapat nak tolong sbb ari sabtu baru balik kpg)....  saya dan opah dok dirumah...yang laen g umah tok sedara utk buat korban.... (insya allah tahun depan nak buat korban).... opah dan saya smbang pasal kenduri adik saya yg akan berlangsung dismber ni.... mulai selasa kena settle seme benda..... esk.... santai la... sbb seme gomen cuti....


dalam kol 11 makteh sefamily datg umah opah.... so riuh la skit umah tu.... sbb my cousin...hubby  marstories.blogspot.com mmg pandai buat lawak....sambil dok makan laksa (menu wajib dalam family kami) sambil dok sembang pasal hal2 family dan persiapan wedding adik saya... mmg riuh la umah tu dengan budak2...nasrin,redza dan darina....

lepas zohor makteh dan family pun balik ...sbb my cousin nak balik sg siput pulak pastu....sy dan adik zzzzzz la smpi asar.... anak2 sedara dan merenget dah g tgk wayang... so pas asar saya,adik,ayah dan dua beradik tu ke sunway carnival nak g tgk wayang.... mmg salah timing g sana sbbnya parkir mmg penuh....  kena parkir kat aras 3.... nak g tgk wayang x dapatla sbb ayah x nak g tgk... so ronda aje la sekitar sunway tu... last2 g giant beli barang nak buat spagetti..... hehhe..... otw balik singgah kat drive thru kfc belikan dua beradik tu chicky meal... senyum lebar la darina dan redza....

part 2.... continue nnti ye....

daaaaadaa.....

0 comments:

Post a Comment